خرید لایسنس نرم افزارهای Autodesk اتودسک | اتودسک ایران مرجع Autodesk

پرسش های متداول

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. پرسش های متداول

پرسش های متداول کاربران اتودسک ایران

1 ) فرق لایسنس آکادمیک و کامرشیال چه  می باشد ؟

پیش از پاسخ به این پرسش در ابتدا باید در مورد تنوع لایسنس های شرکت اتودسک صحبت شود . شرکت اتودسک کلیه نرم افزار های خود را تحت قالب 2 نوع لایسنس به کاربران خود ارائه میدهد .

لایسنس آکادمیک : این نوع لایسنس هیچ گونه تفاوت عملکردی و امکاناتی با لایسنس کامرشیال ندارد و ویژه دانشجویان و دانش آموزان رشته های فنی و مهندسی ارائه میگردد که قرار است به تازگی پا به عرصه صنعت و کسب شغل مرتبط با تحصیلات خود بگذارند . در این نوع لایسنس شما هیچ گونه محدودیت عملکردی در کار با نرم افزار های شرکت اتودسک نخواهید داشت و شرکت اتودسک به نشانه حمایت از تازه واردان به صنعت و حرفه های مهندسی این قابلیت را به وجود آورده که حداکثر به مدت 1 سال از برنامه های این شرکت استفاده نمایید . به تازگی شرکت اتودسک قابلیت تمدید این نوع از لایسنس ها را نهایتا به مدت 5 سال و با اخذ هزینه هر سال به صورت دوره ای و هر دوره 1 سال در نظر گرفته است .

لایسنس کامرشیال : بر خلاف لایسنس آکادمیک که ارزان قیمت هستند و برای کمک به اهداف آموزشی فراهم آمده اند . لایسنس های کامرشیال مقاصد تجاری و پروژه ای را دنبال می کنند و با داشتن این نوع از لایسنس ها شما توانایی انجام پروژه های مهندسی برای شرکت ها و سازمان های خارج از ایران را خواهید داشت و هر زمان از شما مجوز و یا لایسنس نرم افزاری توسط کارفرما استعلام شود به راحتی می توانید به استناد به نوع لایسنس خریداری شده و لیبل Commercial پنل کاربری خود اطمینان از تجاری بودن لایسنس خود بدهید .

2) آیا می توان از لایسنس های آکادمیک بدون محدودیت و همچون لایسنس های کامرشیال در ایران استفاده کرد ؟

جواب مثبت است و شما میتوانید بدون هیج محدودیت عملکردی در هر نرم افزاری که انتخاب می فرمایید همچون لایسنس های کامرشیال از قابلیت های نرم افزارهای شرکت اتودسک برای انجام پروژه های خود در ایران استفاده نمایید . زیرا در ایران هیچ نهادی به موضوع نوع لایسنس نرم افزار شما حساس نیست .استفاده از لایسنس رسمی به خصوص نوع آکادمیک در 3 سال گذشته رشد چشم گیری را به خود داشته و یکی از دلایل آن عدم برخورد با باگ ها و ایراد های مرسوم برنامه های کرک شده و یا به اصطلاحی قفل شکشته  می باشد و دلیل دیگر امکانات جانبی می باشد که اتودسک به صورت تحت وب و کلودی عرضه میکند . طبیعتا هیچ امکان جانبی در نرم افزار های کرک شده موجود نیست و همین موضوع دلیل اصلی احساس نیاز به یک لایسنس توسط کابران آگاه و حرفه ای  می باشد.

3) من یک فریلنسر هستم و با شرکت های مختلف خارجی به صورت پروژه ای کار می کنم .آیا لایسنس های آکادمیک برای من مناسب هستند ؟

خیر ، اکثر شرکت های اروپایی و آمریکایی و حتی شرکت های معتبر آسیایی نوع مجوز لایسنس شما را بررسی می کنند و هیچ گاه زیر بار ضرر ها و زیان های قانونی استفاده از نرم افزار های غیر تجاری و یا حتی قفل شکسته نمی روند . از این رو تنها راه حل استفاده از لایسنس کامرشیال یا تجاری می باشد و ما اکیدا توصیه می کنیم در پروژه های بین المللی اولا هیچ گاه نشخه قفل شکسته استفاده نکنید و دوما به خاطر هزینه کمتر لایسنس های آکادمیک اعتبار کاری خود را پایین نیاورید و مستقیما از لایسنس های کارمشیال استفاده بفرمایید .

4) آیا لایسنس های خریداری شده از اتودسک ایران لایسنس رسمی و به اصطلاح اورجینال می باشد ؟

بله ، کلیه لایسنس های ارائه شده در اتودسک ایران اعم از آکادمیک و کامرشیال اصل و از سایت شرکت سازنده Autodesk.com به نام شما ( شخص ) و یا سازمان شما تهیه و ارائه می گردند. مدرک اصالت لایسنس شما واگذاری پنل کاربری لایسنس شما در شرکت اتودسک به شما می باشد . اصولا اگر لایسنس قانونی باشد ، باید بتوانید از پنل کاربری شرکت سازنده نرم افزار خود آن را مشاهده نمایید . و نکته نهایی در خصوص اصالت لایسنس ها نصب آنلاین لایسنس ها می باشد که تنها با ایمیل و پسورد اکانت رسمی شما ( اتودسک آی دی ، چیزی مشابه اپل آی دی ) در شرکت اتودسک قابل دسترسی خواهد بود .

5) با توجه به هزینه دار بدون لایسنس های آکادمیک و کارمشیال توصیه شما نسبت استفاده یا عدم استفاده از لایسنس چیست ؟

مسلما نسخ قفل شکسته نرم افزار های اتودسک دارای محدودیت ها و بعضا ایراداتی هستند که مناسب کار یک مهندس حرفه ای و یا اشخاصی که به صورت حرفه ای با برنامه های شرکت اتودسک سر و کار دارند نیست . از این رو نه تنها با استفاده از لایسنس های رسمی ایرادات و باگ های احتمالی برنامه های مورد نظر خود را نخواهید داشت بلکه از سایر امکانات جانبی نرم افزار های نسخه رسمی و اصلی اتودسک می توانید استفاده نمایید.

6) چه تعداد کاربر هم زمان می توانند از لایسنس خریداری شده استفاده نماید ؟

به صورت تیپیکال و نرمال لایسنس های ارائه شده در اتودسک ایران همانند شرکت مادر سازنده برنامه ها به صورت 1 کاربره می باشد و تنها یک کاربر می تواند دسترسی به نرم افزار داشته باشد. از آنجایی که نصب لایسنس نرم افزار شما آنلاین صورت می گیرد این موضوع توسط شرکت سازنده به راحتی قابل پایش و بررسی می باشد .از تاریخ آگوست 2020 شما می توانید با غیر فعال کردن لایسنس در سیستم خود، آن بر روی یک کامپیوتر دیگر استفاده کنید و این تعداد تعویض سیستم هیج محدودتی ندارد. اما در لحظه فقط و فقط 1 کامپیوتر میتواند با لایسنس 1 کاربره شما آنلاین فعال شود .

7) روند تمدید لایسنس ها چگونه می باشد ؟

1 ماه پیش از اتمام اعتبار لایسنس کاربر می بایست هزینه تمدید لایسنس که برابر با هزینه خرید 1 سال می باشد را از طریق پنل پرداخت اتودسک ایران پرداخت نماید. به محض رویت سر رسید تمدید لایسنس شما این کار به صورت سیستمی و بدون وقفه در اتودسک ایران انجام خواهد شد .

 

8) آیا در صورت دیرکرد  در تمدید لایسنس اتفاق خاصی می افتد ؟

بله ،  لایسنس از دسترس خارج می گردد و در ادامه تمدید باستی با شرکت اتودسک مکاتبه گردد تا پس از  تمدید از تاریخ تمدید جدید مدت 1 سال تاریخ انقضا لحاظ گردد. این موضوع در خصوص اشتراک های بلند مدت سالانه صدق می کند و  در خصوص اشتراک های ماهیانه چنین نیست.

9) آیا هزینه لایسنس ها درج شده در سایت به روز می باشد ؟

بله  از تاریخ  فروردین 1398 ، به علت مصرف ارز دلار در تهیه و ارائه لایسنس ها و نوسانات لحظه ای گاها شدید نرخ دلار ، اتودسک ایران مجهز به سیستم استعلام لحظه ای نرخ ارز می باشد و قیمت ها در اتودسک ایران همراه با نوسانات ارزی اتوماتیک تغییر میکنند و مسلما در بازه های زمانی مختلف در یک روز شما با قیمت های مختلفی رو برو خواهید شد . به امید روزی که نوسانات لحظه ای ارز را شاهد نباشیم و ثبات اقتصادی موجب آرامش افکار کاربران اتودسک ایران گردد.

10 ) من برای شرکت و سازمان خودم درخواست خرید تعدادی لایسنس دارم با توجه به تغییرات نرخ ارز و زمان پرداخت 7 روزه درون پیش فاکتور هزینه پرداختی فاکتور فروش ما چگونه محاسبه میگردد ؟

اتودسک ایران به علت تعداد بالای فروش لایسنس های شرکت اتودسک به ندرت متضرر نوسانات دلار می گردد و کلیه پیش فاکتور های خود را حداکثر تا 7 روز معتبر می داند حتی زمانی که نرخ دلار نسبت به زمان صدور پیش فاکتور اوج گرفته باشد ما به تعهد 7 روزه خود مبنی بر اعتبار فاکتور استواریم . اتودسک ایران همواره موجودی انبار خود را به صورت هفتگی شارژ می نماید و از این رو پیک نوسانات لحظه ای را به هفتگی کاهش می دهد . از این رو کاربر با خیال آسوده میتواند  به اعتبار 7 روزه مبلغ فاکتور اطمینان نماید .

11 ) آیا اتودسک ایران نماینده رسمی شرکت اتودسک در ایران می باشد ؟

با توجه حجم انبوه تحریم های های ایالات متحده امریکا بلاخص از سال 2016 جواب مسلما خیر می باشد و شرکت اتودسک هیچ گونه نمایندگی رسمی همچون شرکت هایی مانند اپل ، ماکروسافت و غیره در ایران ندارد اما این به معنی عدم امکان ارائه خدمات این شرکت ها در ایران هیچ گاه نبوده و همانطور که میبینم خوشبختانه محصولات متنوع بیشتر شرکت های مطرح امریکایی در ایران ارائه و استفاده میگردد. راهکار قانونی اتودسک ایران استفاده از شبکه کارشناسان خود در خارج ایران و ارتباط مستمر با پارتتر های آموزشی شرکت اتودسک در آسیا و اروپا می باشد. شرکت اتودسک و ایالت متحده امریکا در خصوص استفاده های آکادمیک محصولات علارقم وجود قوانین تحریمی دست و پاگیر موجود ، سخت گیری آنچنانی نشان نمی دهند . اما در خصوص لایسنس های کامرشیال نیز به توجه به طیف محدود مخاطبان این گونه لایسنس ها (شرکت های بین المللی و یا فریلنسر ها) راهکار اختصاصی به ایشان ارائه میگردد و راهنمای اتصال ایمن برای فعال سازی برنامه ها به صورت ویژه توسط کارشناسان اتودسک ایران ارائه می گردد . راهکار ما استفاده از پ-ر-و-ک-س-ی و قند شکن نیست و متاسفانه به دلیل حساسیت لایسنس های کامرشیال نمی توان راهکار محافظتی پیشگیرانه را به صورت شفاف در معرض دید عموم قرار داد و تنها مختص کاربران اتودسک ایران  می باشد.

12) آیا امکان از بین رفتن لایسنس ها در شرایط تحریمی وجود دارد ؟

اگر از اتودسک ایران لایسنس تهیه شود خیر ، اتودسک ایران با اطمینان کامل لایسنس های شما را تا تاریخ انقضا آن گارانتی می کند و موظف است تا پایان تاریخ انقضا لایسنس شما همراه و پشتیبان شما باشد . خوب است بدانید کارشناسان ما در طی سال های گذشته روش های پیچیده ای را برای جلوگیری از این مساله اندیشیده و پیاده سازی کرده اند .شاید قدری دور از ذهن باشد، حتی هویت خریدار (شما) نیز هنگام خرید و ثبت سفارش اصطلاحا به صورت کاملا و قانونی وریفای میگردد . اتودسک ایران به صورت غیر رسمی 5 سال و به صورت رسمی 2 سال سابقه فعالیت در ایران دارد و کمک حال شرکت ها و اشخاص بسیاری در ایران بوده . هنر ما این است که تمام خدمات اتودسک را بدون هیچ پیچیدگی و به صورت پایدار ارائه می دهیم. 

ویدئو معرفی پنل کاربری لایسنس هار رسمی شرکت اتودسک و نحوه فعال سازی تمام برنامه های شرکت اتودسک .

 

در صورت نیاز به هر گونه مشاوره در هر ساعت شبانه روز با کارشناس فنی اتودسک ایران آقای مهندس رضایی از طریق شماره همراه : 09210383048  تماس بگیرید

فهرست